Sugar Fantasie

Sugar Fantasie
Kreatív torták, Cukorvirágok

2014. augusztus 10., vasárnap

Oroszkrém torta... egy igazi klasszikus


Oroszkrém torta recept

   Tegnap egy ismerősnek készítettem oroszkrém tortát, ami után olyan gusztusunk lett rá kislányommal, hogy ma kreáltunk magunknak is egyet. Mivel gyereknek készült ezért rum helyett rumaromával csináltam. Igazából én az eredeti zselatinos verziót annyira nem csípem így hát mi kitaláltunk magunknak egy egyszerűsített verziót. nagyon könnyű, finom, habos torta lett belőle. Én a citromos, narancsos verziót szeretem legjobban, az ad neki igazi pikáns ízt.

   Jöjjön hát az én általam alkotott oroszkrém torta receptje :

Piskóta:
6 tojás, 6 kanál cukor, 6 kanál liszt, csipet só, citromhéj és narancshéj

A piskótához a fehérjéket felverjük a cukorral és sóval, majd beleforgatjuk a tojások sárgáját, ezután  a lisztet és a reszelt citrom- és narancshéjat. 160 fokon 40-50 percig sütjük készre.



Oroszkrém torta receptKrém:
fél liter cukrozott cukrászhab alap, 250 ml állati tejszín, 3,5 dl tej, 1 vaníliás pudingpor, 5 kanál cukor, 1 Szamos bourbon vaníliarúd, 4-5 kanál rum, ha gyereknek is szeretnénk készíteni akkor rumaromát használjunk.



A pudingport kikeverjük a tejjel és cukorral, belekaparjuk a vaníliarúd belsejét majd sűrűre főzzük. Letakarva hagyjuk kihűlni. A cukrászhab alapot a tejszínnel, pudinggal és rummal habosra verjük. Nekem pont jó volt de ha esetleg túl híg lenne amit nem hiszek, akkor tehetünk bele habfixet, ha túl kemény akkor pici tejet.

A piskótát 3 félbe vágjuk és megtöltjük krémmel. Maradhat így is de tehetünk bele bármilyen gyümölcsöt, kandírozott narancs- vagy citromhéjat és rumos mazsolát. Én a lapokat meg szoktam locsolni pici rummal. Körbehúzzuk krémmel és habnyomóval körbe díszítjük. Kandírozott narancshéjjal, kandírozott cseresznyével és cukorgolyókkal díszítettük együtt a kislányommal.

   Próbáljátok ki, gyors és finom torta, garantálom. Jó étvágyat hozzá.


Oroszkrém torta recept

http://www.facebook.com/sugarfantasie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése